PungPlask 0 Postad 11 Maj , 2009 Tjena, jag håller på att fixa min fars bottenfärg. Jag har slipat ner färgen lite med en planslip för att få bort gammalt skit och för att få bättre fästyta för den nya färgen. Men jag hittade en hel del skador där man såg glasfiber genom färgen när jag hållt på ett tag. Tänkte fråga om tips på hur jag kan tackla problemet, har inte lust att ta bort all gammal bottenfärg för att spackla upp o greja. Finns det inte någon färg som man kan använda som grund på gammal bottenfärg och som skyddar plasten?? Hörde att Gelshield inte funka på gammal färg eller direkt på glasfiber. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bull_ 0 Postad 11 Maj , 2009 Slipa ner allt och epoxybehandla eller så stryker du på en bottenfärgsprimer som primocon och sen stryker på bottenfärg som vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PungPlask 0 Postad 11 Maj , 2009 okej, och primocon är skydd nog för glasfibern då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PungPlask 0 Postad 11 Maj , 2009 Någon som har flera alternativ/tips?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bull_ 0 Postad 11 Maj , 2009 primocon är mig veterligen inte diffusionstätt men är nog lagom bra. Tänkte det mest som en lösning så du slipper göra ett jättejobb med epoxy denna säsongen.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PungPlask 0 Postad 11 Maj , 2009 okej, men lite gelcote spackel på glasfibern först gör det hela mycket bättre då? Ja det skulle ju helt klart behövas epoxybehandling men jag har inte tid, sen så är farsan inte så noga med sina båtar och man hör mest det duger från honom Tack för svaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser