Salen 0 Postad 10 Maj , 2009 Tjo. Är det nån här på forumet som har nåt knep för att ta bort det vinande ljud från djup riggarna? mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 21 Maj , 2009 Hej! Har du provat loddämpare gummiband mellan wire och lod. Dämpar rycken och tar bort en del av missljuden. /zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salen 0 Postad 21 Maj , 2009 nix, det har jag inte. ska inhandla sådana snarast. tackar för tipset. mvh anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Salen 0 Postad 21 Maj , 2009 nix, det har jag inte. ska inhandla sådana snarast. tackar för tipset. mvh anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 13 Juni , 2009 Köp en trisslott i stället. Vibrationerna kommer från wiren och båten fungerar som en resonanslåda precis som en gitarr eller annat stränginstrument. Mvh/B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McDz 0 Postad 3 Juli , 2009 Som sagt var tror att det är svårt att få bort helt.. däremot så kan man dämpa det med olika lösningar bland annat se till att fästet har en ordentlig gummi packning till relingen. Testa dig fram och se vad som passar bäst... Jag bytte till smalare vajer och minskade ljudet nästan helt... Men som sagt var för och nackdelar med allt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser