Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
arkivdykarn_lw

Bryggsegling.

Rekommendera Poster

Skönt med en tupplur, mellan ombordpysslet! Bland annat oljning* av skrovet innombords & montering av fästen för sidosvärd.

*outspädd kallpressad rå jungfrulinolja.

Nu är det full fart på våren i Sankt Anna skärgård. De flesta fåglarne har anlänt & till veckan kommer nog de sista som; näktergalen och svalorna. Hörde göken tidigare imveckan, det var en östergök är tröstergök & ett par ynkligt jamande/gnällande göktytor flög i en halvtimme runt omkring på udden, en av våra märkligaste fåglar! Alfåglarna har nog tystnat och dragit vidare när man kommer ut igen i slutet af kommande vecka.

post-1968-1394235905,2622_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skönt med en Siesta med fågelkvitter i bakgrunden. En vecka kvar till sjösättning och igår fick jag min nya Genua II. :-) Trevlig helg allihop!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En VECKA!?!? Uj, stackars fan ;)

Jag sitter o njuter i kvällssolen med en bärs och lite nachos. Kluckar gött i skrovet, och man kan slappa efter dagens pyssel: Bl.a. rengöring av motorrum o motor. Det var inte så farligt skitigt, men nog måste rovan få sitt av omsorgen. Ska ta det sista m T-röd imorrn och sen ska det målas därnere. Overkill kan tänkas, men jag gillar att kunna lyfta på luckan o se att det är rent o fint runt maskin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och snälla är ni mot oss/mig Gråter som inte ens har fått in instrumenten i båten och sedan är det allt annat som måste göras innan sjösättningGråterGråter, (va synd det är om mej). Men den som väntar på något gott.... mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äsch då Nitro, Sommarn är lång. Om du skyndar hinner du med en helg på sjön innan det är upptagningsdags :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill ni känna er lyckliga och priviligierade kan ni tänka på mig som ska stå på den dammig grusplan med båten tills nästa sommar!

Det bjuder jag på!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo, men vilken sommar du får nästa år... och vår, och höst och och och :) Vissa saker ÄR värda att vänta på, även om en del av dem är jobbigare än andra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...