Holliday 0 Postad 9 Maj , 2009 Har bytt både motor och drev i båten. När jag nu skall hänga på drevet i vilken ordning skall gummibälgarna monteras. 1: På drevet först innan man hänger dit det? 2: På skölden först innan man hänger dit drevet? 3: Eller får man dit bälgarna efter man hängt på drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 9 Maj , 2009 Hej På 290SP och 280SP så montrar jag på skölden först, kolla noga så att dom sitter vridna på rätt sätt det finns en märkning på bälgen TOP tror jag det står, även slang klämmorna har en viss position så att dom inte skaver mot bälgarna. Kolla även så att du har gummiflaps i bälgen eller på drevet, om du har på drevet så behöver du inte i bälgen. Mvh Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 9 Maj , 2009 Sätt fast bälgarna på skölden först, sedan monterar du drevet. Jag brukar börja med avgasbälgen först på drevet då den brukar vara ganska knepig att få dit om man redan dragit fast knutbälgen. Sätt inte fast styrhjälmen förrän du fått fast bälgarna-det är bra att kunna vicka på drevet från sida till sida när bälgarna ska på. Sist sätter du på vattenslangen på drevet. Och glöm inte att sätta slangklämmorna åt rätt håll. Lycka till Roger Edit. ser att du redan fått ungefär samma svar Senast ändrad av PCP-Roger | 09 maj 2009 | 10:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holliday 0 Postad 9 Maj , 2009 Hej på er. Tack för hjälpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seagate 0 Postad 10 Maj , 2009 Tja Holliday! Om du har tänkt att behålla båt och motor ett tag, varför inte införskaffa en verkstadsbok. Den kan ju vara nyttig att ha även vid nästa service/felsökning mm // S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser