Acer 0 Postad 8 Maj , 2009 Så har det äntligen bivit av. Båten är min Den ligger fortfarande på land pga av de ska fixa lite med den innan vi lägger i. Koppla i orginaltanken igen och styrvajer och styrfästet ska bytas. Jag ska ha min första dag med båten i morgon. Bara sitta o njuta o små fixa inuti. Så fort vädret tillåter ska jag botten måla och putsa upp den. Tar tacksamt emot alla tips och liknande. Jag håller till i Malmö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 9 Maj , 2009 Hej, Jag har för mig de testa den som begagnad i ett nummer av Praktiskt båtägande för inte så länge sen. Jag kanske kan fixa den artikeln åt dig. Där står nog en del tips, plus och minus med båten. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 9 Maj , 2009 Stort GRATTIS! Hoppas du/ni får många trevliga båtsäsonger med skönheten framöver... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Acer 0 Postad 9 Maj , 2009 Varit ute och tvättat o tagit första fkan i båten, på land men ändå. Testet vore kalas att få se. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 9 Maj , 2009 Hej, Nu har jag mailat dig test på Uttern 690. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Acer 0 Postad 10 Maj , 2009 Tack för testet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Acer 0 Postad 11 Maj , 2009 Nu är det dags för slipning och botten målning. Även här är det premiär för mig. Tar tacksamt emot tips på teknik och lämlig färg. Båten ska köras i Öresund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 11 Maj , 2009 Kolla lite på Internationals hemsida, Metodboken. Och Produktguide, Bottenfärg.http://www.yachtpaint.com/SWEDEN/ Tror Hempel har liknande att kolla in.http://www.hempel.se/Internet/inesec.nsf/vDOC/207FB384E7139219C1256BE4004DF139?OpenDocument (kolla under rubriken Yacht) /Bo Senast ändrad av bossee | 11 maj 2009 | 14:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 11 Maj , 2009 Hej Grattis till båten, Ett lästips är boken flodfarare om två män som åkte i en 690 från Stockholm via Rehn och Dounau till Svartahavet på 1970 talet. leta på bibliotek eller antikvariat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Acer 0 Postad 11 Maj , 2009 Eventuellt så ska jag skaffa nytt kapell. Vad rekomenderas sy upp nytt eller leta begagnat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 11 Maj , 2009 Ibland så är alternativet att renovera det gamla, med nya plastrutor, blixtlås fixa sömmar lappa lite om det är trasigt och så tvätt och ny impregnering, Med lite tur så håller det fyra fem år till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 11 Maj , 2009 Ett annat tips (lite OT), ta med en batteridriven radio och skicka på P4. Blir väldigt mycket sällskap när man sitter där ensam och gnor i båten. Blir så väldigt tyst annars... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 12 Maj , 2009 Bara gratulera...enligt min mening är nog Uttern 690 väldigt mycket båt för rimliga pengar. Vad satt för motor i den eller utanpå ??? ...Har för mig att akteruffens storlek var ganska beroende på inom eller utombordare.. grattis med köpet å lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Acer 0 Postad 12 Maj , 2009 Det sitter en Suzuki 70 hk 4 taktare från 2006, som knappt är använd:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser