kafka 0 Postad 8 Maj , 2009 Hej jag har köksbänkar av brun perstorp. De är lite matta och smårepiga. Det jag underar är om någon här vet eller har gjort något som kan göra sådana bänkar i bättre skick? Tony Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boho999 0 Postad 8 Maj , 2009 Hej Jag har också dessa bruna bänskivorna och de gör ingen glad. Jag hade tänkt byta ut dem till vita dito. Har dock inte hittat ngn bra butik som säljer mindre mängder laminat. Om någon vet så hojta gärna till. /boho Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 8 Maj , 2009 Jag har inte bytt själv men jag talade med en klubbkompis som lagt på vitt laminat. Pondus Snickeri i Sthlm lär ha, även Bauhaus men då får man köpa en hel rulle vad jag vet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 9 Maj , 2009 företaget som tar in laminat till sverige för uppkapning mm dvs Direktlaminat ligger på vägen till växjö. men kan vara kneppiga att handla mindre bitar av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 9 Maj , 2009 Gå du in på något båtvarv och kolla med snickeriet om de kan hjälpa dig med 13mm vit PP. Du bor ju på rätt sida, många varv att fråga på. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benny_b 7 Postad 11 Maj , 2009 Östermalms snickeri i västerås har skivor! 6mm och 4mm tror jag de var, VITA och hårda står emot fukt och väta. Klockrena för båten! ska köpa själv. Var ner i en bekants båt och det var skit snyggt!! 400 kr för en skiva till en HR 38 i pentryt = inte så bladigt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bomben77 0 Postad 12 Maj , 2009 Dum rfåga kanske men limmar man bara på den nya skivan på den gamla eller måste den gamla bort först? Vad för typ av underarbete måste göras innan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst awiendha Postad 12 Maj , 2009 Bra fråga...hur går man bäst till väga? Jag har oxå tänkt byta ut min köksbänk till nästa säsong. Och vilket material är bäst och billigt? Man har ju tyvärr inte råd att lägga hur mycket pengar som helst.... /Johanna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser