Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Elias

Inom- eller utombordare?

Rekommendera Poster

Haha, ...6 säsonger med 0 fel..., förutom de 2 som du sedan skrev dit som du inte tyckte räknades...haha. Då blev det väl 2 fel ändå? Flört

Jag håller dock med dig i hyllningen till Yamaha. Jag tycker Yamaha är i en klass för sig när det gäller båtmotorer. Mitt favoritmärke utan tvekan.

Tycker Yamarin är en riktigt snygg båt men inte riktigt i min smak vad gäller inredning/insida, men det är ju därför jag valt en jänkare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,
Visst, 2 fel blev det, det första var allvarligare för motorn tjuvstanna på första turen den gången men så tog jag av kåpan och såg det droppa bensin och av med filtret och gänga dit igen korrekt så gummiringen fick chans att täta, andra felet en skitsak att byta men som för en ovan kan vara lite pyssel att sen ställa in trimindikatorn rätt så stapeln i instrumentet visar rätt. Oavsett de två felen så är jag nöjd med min Yamaha F115.

Yamarin är väl lite sterila på insidan, mycket vita gelcoatytor, sparsamt med teak, inget utöver det nödvändigaste. Teakdurk förhöjer trivseln lite (har det i min Yamarin).

/Bo

Senast ändrad av bossee | 11 maj 2009 | 14:02

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

BåtNytt gjorde ett intressant test på 3 Rydsbåtar med samma 18' skrov och liknade sittbrunslayout. En med utombordare och de andra med bensin resp diesel inombordare.  Diesel inombordaren var tystas, utombordaren var snabbast trots bara 115 hk  jmf inombordare diesel på 135hk.

/ magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...