Atte 0 Postad 7 Maj , 2009 Hej! Har en ryds 475 GT 94a som jag har läckage i. Det kommer uppifrån. Den står nu på land och har jag dyvikan stängd och det regnar en natt kommer det in ca 2 L vatten till dan efter. Är det någon som har erfarenhetav något liknande? Vart kan vattnet komma in nån stans? Har testat med att hälla vatten med vattenslang på en nassa olika ställen men hittar inte vart vattnet tränger in. Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petgre 3 Postad 8 Maj , 2009 Titta på genomföringarna där bensinslang, styrning etc kommer ut ur båten, mot motorn. På min båt var en del av dessa sas uppåtriktade, och blev till en liten tratt, där kom det in en del vatten. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 8 Maj , 2009 Spola vatten på relingslisten så ska du se läkage mellan övre o undre skrov brukar vara vanligt på ryds dåligt med tätnings medel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 8 Maj , 2009 Jag har RYDS 480S från 1995 med samma problem och har inte listat ut varifrån vattnet kommer. Kolla dock om du har några skruvar i durken som är glappa och kan släpa igenom vatten om båten är vattenfylld efte regn. Misstänker också att en del vattenk an vra kondensvatten, men det förklarar inte 2 liter efter nattens regn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser