Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
haknor

Ancor queen

Rekommendera Poster

På väg att köpa en Ancor queen, någon som har erfarehet av den, hur den går i vattnet odyl?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ancor Queen... du menar möjligtvis inte Ancas Queen 24?

Om det är e sådan du menar, så kan du kolla in i min sjöbod och läsa lite om den där...

Som en kort sammanfattning: Vi älskar våran... Jag och frugan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, bara att hålla med Keddy, toppenbåt för två personer. Sidostabil, platt botten något stötig, marschfart 12-15 knop(perfekt fart), max 21 knop,. Känns väldigt stor invändigt, drar 1-1,1 l/nm med 140 A (125 HP). Vill Du åka fort i höga vågor o leka är den inget för Dig men som familjebåt= perfekt.Och snygg är den oxå.....

Sök på forumet på namnet, finns säkert mera info där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det var ju Ancas queen, Då är det bara att slå till.

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv en sel queen men det är exakt samma som ancas queen enligt den info jag fått reda på!

Har haft min i 4 år nu och är grymt nöjd men den börjar bli lite trång nu när vi är fyra i familjen men det funkar!

På min så har jag även en påbyggd doghouse vilket jag tycker är bättre en att bara ha kapell! Finns några bilder på den på min sjöbod!

Hastigheten i tidigare inlägg är beroende på vilken motor som sitter i skulle ja tro för min toppar 31 knop och jag ligger och marschar hur bra som helst mellan 15-24 om det inte är allt för taskigt väder!

Vill du veta mer så är det bara o fråga så ska jag försöka svara!

Vad är det för årsmodell och vad för utrustning finns det? Pris?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just bestämt mig att köpa den, Han som säljer köpte den förra året och har lämnat in båten för en total renovering av motorn ( volvo B20) nytt kapell ny sydda dynor från en skräddare, kylskåp spis som säkert är standard, skulle tillbringa sommaren med sin fru i den men hon gick tyvärr bort i vintras och vill därför sälja, Ger 89 000 och tror det är ett riktigt bra pris... elller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man söker på bla blocket så ligger de från typ 80 upp till 150 beroende på skick och utrustning Om det är nya modellen med alu ramar runt fönstrena! De äldre med gummilist runt rutorna ligger lägre ännu lägre i pris!

Vore jag dig skulle ja slå till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ett bra pris - Slå till... Och grattis i förskott till en bra och trevlig båt, får man ju säga oxå Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är nu en glad ägare till en ancas queen.... Fick ett nyrenoverat drev till...

Känner mig nöjd med köpet. Har haft träbåt i alla år så lite skillnad blir det nog, Tack för alla positiva svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! Hoppas du blir nöjd och kommer trivas med den!!!!!

Lägg gärna ut info om den och hur ni ser på den! Alltid trevligt och byta uppfattningar och ideer!

Lägg gärna ut lite blder på den också! Ska sälv ut och fota lite på våran ikväll och försöka lägga upp dem i min sjöbod!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...