miksve 0 Postad 7 Maj , 2009 Jag håller på att byta motor på en nimbus26:a. Jag trodde att jag hade gjort det änkelt genom att byta från en MD40 till en TMD40. Likadan motor fast med turbo. Alla problem som jag stött på har jag löst hitils. Detta problem har jag en lösning på om det skitersig med svaren på min fråga. Nuvarande festen har ett mått mellan skruvarna, men när jag nu byter till ett par andra så är det bredare mellan hålen. Så min fråga är om någon vet hur det ser ut under plasten på balken på en Nimbus26:a á årgångsmodell 80. Sitter det ett plattjärn inplasstat eller är det muttrar? Tacksam för svar. Bilder finns under länken nedanm, kolla under motorbyte. http://www.nimbus26.se //Micke micke@nimbus26.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximarcus 8 Postad 7 Maj , 2009 Nu har ju inte jag en Nimbus 26, utan en Maxim, men jag har gjort grundliga studier i de här motorbalkarna... Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara muttrar inne i din motorbädd. På Maximen var det 6mm plattjärn i hela konstruktionen, det hade gått att borra var som helst. Dock satt ju balkarna för tätt för min nya motor så jag fick såga bort hela rasket! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miksve 0 Postad 8 Maj , 2009 Tack för svaret. Nu har jag det lite lättare, hoppas jag. För jag har samma motor men nya festen, så det jag behöver göra är att borra nya hål 2 cm bredvid dom andra. Jag HOPPAS att det kommer att fungera. //Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser