Rink 0 Postad 7 Maj , 2009 Ingen kan hitta felet! Startar ej, gnista finns, bränsele kommer fram, går ej på startgas. Gick bra förra sommarn, stiften var ganska sotiga dock, lägger i båten, den startar fint, puttrar på tongång ca 2 min, stänger av, ca 5 min, kommer tillbaka och startar återigen fint, puttrar bort för att tanka, då börjar den dö ett par gånger men startar igen, när jag försöker gas motorn sätter den i halsen o dör på nytt, sen går det inte att få liv i henne, Kollar bränslefilter verkar inte vara någon fukt eller dyligt. Testar då att skruva ur stiften, som är blöta, luftar motorn, hämtar nya stift, i med dessa, då startar hon direkt, går ca 1 min, därefter livlös, men som sagt ginsta finns fortfarande. Läste på forumet att någon haft liknade problem men avhjälpte felet med att byta tändspole, ska testa spolen i eftermiddag. Tyvärr kan inte marina hjälpa mig med diagnosinstrumenten, dröjer minst 2 veckor. Jätte tacksam för alla typ av tips! MVH Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 7 Maj , 2009 Hör du hur bränslepumpen ljuder har du bränsletryck? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rink 0 Postad 7 Maj , 2009 Bränslepumpen låter normal, den borde tända på startgas tycker jag, men det gör den ju tyvärr inte, ska kolla trycket!! /Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 7 Maj , 2009 Koppla bort tanken och kör från separat dunk. Kan vara vatten i tanken. Enkels sätt att utesluta detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 7 Maj , 2009 Ganska känsliga pumpar på dessa maskiner, har du torrkört pumpen (soppatorsk) någon gång så är risken stor att pumpen e skadat och inte ger tillräklig med bränsle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rink 0 Postad 8 Maj , 2009 Problemet löst! Det var tändspolen som spökade! Tack för hjälpen! Nu blir det havet... MVH Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser