camfred 0 Postad 6 Maj , 2009 var nere vid båten ikväll och lyfte upp drevet med drevlyften och det gick lite tungt sista biten, men sen när jag skulle ha ner drevet så klickade det bara i relät och jag får inte ner drevet. Vad gör jag nu vad kan vara fel ? går det att få ner drevet manuellt ?. Senast ändrad av camfred | 06 maj 2009 | 22:34 Senast ändrad av camfred | 06 maj 2009 | 22:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 7 Maj , 2009 Jag tycker det låter som att du får fram för lite kräm från batteriet. Batteristatus? Dålig kontakt? Ärgade kablar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rotorp 0 Postad 7 Maj , 2009 Batteristatusen e nog mkt bra. När lyften kördes upp(ner) så gick den mkt bra o fort. sista biten gick lite tyngre men inte så att motorn sucka o stannade. När den skulle ner så känner man att det klickar till i motorn men inget mer. Reläna drar som de ska, troligen så har motornlyftsaxeln gått upp liiite för långt så den kärvar i gängan eller dyl. Problemet är att vi vill fsäöka gänga ner den manuellt dvs på nåt vis demontera motorj---ln så man kommer åt axeln till snäckväxeln men hur får man bort motorn alt dela på motorn så vi kan snurra på statorn direkt...?... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
camfred 0 Postad 8 Maj , 2009 Var nere vid båten i kväll och plockade bort drevlyft motorn och den var helt död,ska mäta och plocka isär den imorgon det kan vara så att kolen är slut. Hittade en sats kol på drevdelar så hoppet är inte ute än. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maneri01 1 Postad 10 Juli , 2009 Hej! Kan någon skicka en bild på hur drevlyft till vp 270 ser ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
herrbe 0 Postad 3 Maj , 2011 Hej Camfred Har samma problem. Hur gick det tillslut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser