Bull_ 0 Postad 6 Maj , 2009 Jag har en ganska ovanlig plastbalja. Den är byggd i liten skala av en lokal båtbyggare. Båten är nästan helt flat i aktern. Kölen sticker drygt 20cm under botten. Med en kortriggad motor ligger skäddan jämns med botten. Jag lurar lite på om det kanske vore bättre med en långriggad motor till istället iom att kölen är djupare. Vad tror ni? Tänker jag helt galet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 6 Maj , 2009 Beror ju på hur långt ifrån aktern kölen slutar. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bull_ 0 Postad 7 Maj , 2009 Kölen slutar ungefär 1meter från akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacky477 1 Postad 7 Maj , 2009 jag tror helt klart du ska ha kort rigg på den ,,, utan tvekan me andra ord ,kavitationsplattan ska ju ligga jäms med botten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bull_ 0 Postad 7 Maj , 2009 Jobbigt att de flesta motorer i den storleken verkar ha lång rigg. Får helt enkelt sitta fint och vänta på rätt motor... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser