Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
jorgenkarls

Sjösättningsramp Grebbestad övriga Sverige

Rekommendera Poster

Hej ,

Någon som har tips på bra sjösättningsramp i Grebbestad med omnejd ? 

Jag använde den intill kranen på Ica-hamnplanen förra året och tyckte den var lite jobbig , den slutade över vattenytan och sluttade brant mot vattnet ( svårt att förklara) . Jag föredrar en ramp som slutar ner i vattnet och båten kan flyta upp eller med lite hjälp knuffas av trailern. Var även hyffsat kämpigt att vincha upp båten ( väger 1200kg) .

Såg precis att Saltviks Camping har en betongramp. Någon som provat den ?

Alltså en bra ramp i Grebbestad efterlyses !

I övrigt saknar jag en bra sajt där alla ramper kan ses. Finns många bra sjöar där man vill åka men inte vet var rampen finns eller om det finns någon överhuvudtaget.

Tips ? 

Senast ändrad av jorgenkarls | 06 maj 2009 | 14:25

Senast ändrad av jorgenkarls | 06 maj 2009 | 14:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om ramper i Grebbestad efter som jag själv inte har den typen av behov.

Om man här på MG klickar på Gästhamnar och därefter  väljer avancerad sökning, väljer kustkort och skärgårdskort samt bockar i trailerramper, får man upp alla gästhamnar som har sådana.

Det kom upp ett fåtal när jag sökte. Jag  är övertygat om att det finns ett mycket sörre antal i verkligheten. Men som du efterlyste - lokalkännedom är ju viktig.

Jag brukar sjösätta min bohusjulle på vår ramp på Springet i Kungshamn. Både den och den i Hunnebostrand hade nog fungerat bra för din del. Men det finns säkert många fler,

tommy

Senast ändrad av toaen | 06 maj 2009 | 19:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill minnas att någon sportfiskesida har register på båtramper. Testa o googla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...