mcbnb 0 Postad 5 Maj , 2009 Hej, Jag har en B20 i en gammal mahognybåt med ståltank utan någon större lucka för rengöring. I somras fick jag då och då plötsliga stopp i bensintillförseln från huvudtanken (inte från reservtanken). Gissar att det är något skräp i själva tanken som då och då täpper till mot röret för bensintillförsel (finns ngn annan teori?). Är det troligare att skräpet finns i bensinledningen i stället? Om det är i själva tanken tänkte jag pumpa ut kvarvarande bensin ur tanken i hopp om att suga ut skräpet. Om skräpet sitter i bensinledningen kanske man skulle blåsa luft genom ledningen (öppna före kranen som skiftar mellan huvudtank och reserv) och blåsa skräpet in i tanken i hopp om att det sjunker till botten på tanken och inte besvärar mig mer. Kanske det bästa är att först blåsa i bensinledningen och därefter pumpa ut tanken med en hävert? Har läst att man kan rengöra tank med rödsprit, men hjälper det om man inte kan komma åt genom någon större öppning och torka ur? Tacksam för tips och råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser