glenn30 0 Postad 5 Maj , 2009 hej nu har jag bytt impellern o nu sprutar det vatten som det ska,men nu fick den stå på tomgång i 5 min o den värmenöp,vad kan felet vara då,ska jag ta av resten av riggen,kan det vara nån kanal på väg upp mot motorn som är tät eller vad kan det vara,tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 5 Maj , 2009 På en gammal Johnson 3 hk fick vi bra flöde men den blev ändå överhettad. Efter en del isärtagande och ihopsättande fann vi en kanal i motorblocket som var helt igensatt. Hur bra det än rann i de övriga kanalerna blev en del av motorn inte kyld alls. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
schvidja 0 Postad 5 Maj , 2009 Det blir lättare att följa frågan om du håller dig i samma tråd.Sprutar vatten som den ska? Hur vet du det?Problemet sitter förmodligen i motorkanalerna, som kan rensas, förutsatt att du verkligen har tryck ända upp i motorn. Det är ett rör upp till motorn om det nu är samma motor som tidigare.Stoppade du i cu röret ordentligt i impellerhuset? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 5 Maj , 2009 ja jag stoppa i det som jag skulle,den gick 5 minuter i tunnan på tomgång o det spruta vatten i dom 8 hålen på riggen,men sen såg jag att den börja ryka om o sen gick ner i varv,prova 10 min senare o då gick den på 1 cylinder,tog isär svänghjulet o kolla brytare mm o ställde upp ena brytare pyttelite,satte ihop det o vips starta den o gick i 2 min som vanligt för att sedan gå ner i varv o dö,jag får låta den stå över natten o kolla lite imorrn,är det nån fara ifall den har värme nypit,går den att köra om man får iordning på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser