sebjohn 0 Postad 5 Maj , 2009 hej! Har fått en kraftig påväxt på plastrutan till kapellet antagligen orsakat av matfett i kombination med övertäckningen med presening i vinter. Nu är det en fastväxt sörja av mögel och något annat svart/rött. Har hört om att det skall finnas något som man brukar använda till bilar med cabriolet. Någon som provat eller vet något annat bra medel som inte skadar plasten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Code24 0 Postad 6 Maj , 2009 Gjorde rent mina rutor med rubbing (finkornig) fungerade kanon!! Testa på en liten yta först. Mvh: Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 6 Maj , 2009 Jag har gjort ren plexiglasrutor som hade kalkavlagringar från regnvatten (satt som berget) med mitt favoritmedel: löddrande stålull (Svinto). Som dom säger så länge det löddrar blir det inga repor.. Flytande *slippapper* som jag också använt med framgång är: Vim (extremt finkornigt), eller lite grövre, Biltema handrengöring. Senast ändrad av Gunnar_ | 06 maj 2009 | 18:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser