Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
glenn30

köpa johnsson 6 hk,4 hk

Rekommendera Poster

hej ska åka o kolla på två johnsson en 4hk och en 6hk som jag ska ha till min båt,han som hade dem sa att han haft dem till jollen efter segelbåten,nu har dom stått i garaget i 3 år,han tog fram dem nu o skulle starta dem men dom starta inte sa han,vågar man köpa dem,kan det vara nåt stort fel,han sa att dom gick fint för 3 år sedan,han verkarde ärlig på telefon,han ville ha 1500:- för båda,det verkar väl billigt,dom var från mitten av 80 talet,kan det vara så enkelt att det kan vara tändstiftet,eller finns det brytare som kan behövas rengöras lite,tacksam för snabbt svar.

Senast ändrad av glenn30 | 04 maj 2009 | 14:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Billigt,är nog ingen Fara,bara att handlaFlört Skölja ur förgasarna med ny soppa.så funkar dom nog.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen,nu har jag vart o köpt dem,1300 fick jag ge,den stora 6 hk var det gnista på en cylinder,den lilla 4 hk var det ingen gnista alls på nåt stift,ska ut o pilla isär svänghjulet o kolla lite där,dom är båda sötvattenskörda o fint skick på dem,det kanske hjälper o slipa rent inanför svänghjulet,någon som har lite tips,kan man mäta upp tändspolarna på nåt sätt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sådär,då har man haft av svänghjulet och gjort rent brytare mm på 4 hk,så den small igång direkt efter det,så imorron får man väl ta 6hk o göra detsamma o hoppas på det bästa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...