Gå till innehåll
onsdag 02 april 2025
Nostress

Inkoppling logg

Rekommendera Poster

Hej! Har nyligen köpt en Maxi 77 -78 med en Silva 225 logg. Den är inte inkopplad och är osäker på vilket som är plus resp jord. en brun och en blå kabel finns att välja på. Någon som vet? Om inte, tar instrumentet skada om man väljer fel?

Senast ändrad av Nostress | 09 maj 2009 | 22:57

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svarar på mitt eget inlägg. Eftersom svar uteblev så chansade jag att blå var plus och det var det tydligen. Loggen gick igång iaf. MEN, nu undrar jag hur den funkar. Nollställning? Håller jag inne knappen skiftar den bara mellan en massa nollor och ett värde som visar 16 och nästa 4. Såg en länk här på forumet till Silva, men där är stendött. Någon som vet hur loggen funkar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en manual t 220/225, men ingen scanner i närheten. Om du klarar dig till på måndag kan jag ordna det till dig. PMa mig med din adress så mailar jag den då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mailat den nu. Jag är dock kvar ute på sjön och 12V-scanner ingick inte i köpet så jag fotade helt enkelt av den. Du får ursäkta om inte kvalitén är den vassaste, men om det är totalt oläsligt så hör av dig igen, så tar jag det när jag kommer iland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Stort tack till KillerBoo och jpa164 för hjälpen! Nu har jag vad jag behöver.

Senast ändrad av Nostress | 11 maj 2009 | 07:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...