Dadid 19 Postad 3 Maj , 2009 Motorn är en Jonson 40 med i efterhand monteradtrim/tilt. När jag trycker på knapparna på reglaget eller på sidan på motorn låter deti reläerna men tiltmotorn rör sig inte. När jag kopplar ström direkt från batteriet till sladdarna till tiltmotorn går den. Hur felsöker jag bst och vad kan det vara som spökar? Förhoppningsfull David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 4 Maj , 2009 Börja med att mäta så att reläet fungerar och inte kontakterna har ärgat. Mät upp att du får ut spänning från reläkontakterna vid manöver upp/ner. Följ därefter sladdarna till trim/tilt-motorn och smörj upp alla anslutningar/skarvar på vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 4 Maj , 2009 Tack. Får försöka leta upp bra ställen att mäta på. Reläerna sitter krångligt till och utan bra mätpunkter. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 4 Maj , 2009 Ibland är det enklast att lossa reläet och bygga korta kabelförlängare med kabelskor från reläsockeln till reläet - då kommer du åt att mäta ordentligt. Börja med att kolla så att du har matning fram till reläkontakten (det kan du ju enkelt mäta genom att ta loss reläet). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 4 Maj , 2009 Smart! Det får nog bli n sådan lösning. /David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser