Zer0 3 Postad 9 Maj , 2009 ingen gnista alls testade mot blocket nada händer satte fingret mot med inget,förgasarna funkar för cylindrarna får bensin, har nya stift så dom kan ju knappst vara trasiga, men tycker det är konstigt att den tände när vi testade den hemma hos min polare den gick igång efter byte med nya stift varvade som den skulle o allt, o nu tänder den inte överhuvud taget, o då har den bara stått i ett varmt garage i några veckor, hur kan den gå sönder då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 9 Maj , 2009 ger snart upp o säljer skiten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 9 Maj , 2009 Hej, Såg du hade en annan tändnings tråd igång här på Maringuiden också om din trilskande motor. Kanske dags att skriva vad du har för motor i denna tråd också. Var väl en Mercury 850 (85 hk) 1975:a med CDI box du har så hyfsat modern ändå. CDI boxen får man väl hoppas att det inte är för en ny sån är nog ganska dyr, men beg kanske man kan få tag i om det skulle visa sig behövas. Jag vill minnas du hade en Mercury 50 hk förut som krånga den med? Så du har bytt till större då. Verkar aldrig ta slut på eländet med krånglande motorer för dig. /Bo Senast ändrad av bossee | 09 maj 2009 | 15:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 9 Maj , 2009 Gnistan kommer gnistan går,inte bra jag det förstår. Kolla så att brytarna oppnar (Gissar på 0.3-0.4) o att dom stänger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 9 Maj , 2009 finns väll ingen cdi-box till den? vet dock intre hur de ser ut på en gammal båtmotor vet du, så jag vet vilken det är? 50hk jupp men den funkar nu men ville ha lite mer drag, har ju iaf ett litet tag på mig innan sommaren är här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 9 Maj , 2009 vart kollar man sånt kan inget om elen i en motor, ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 11 Maj , 2009 Undrar vilka stift du köpte? B8HS eller B8HS 10? vad var det för avstånd på gapet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Maj , 2009 B8HS-10 avstånd 0,9 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 12 Maj , 2009 B8HS köpte jag, men den tänder inte med de nya eller gamla, men mätte tändkablarna o det verkar va svårt o få kontakt i tändstiftshatten, så kanske de som är dåliga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 12 Maj , 2009 Okej, hoppas det ordnar sig för dig, då vet jag vad jag ska köpa iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Maj , 2009 det går att mäta kabel samt spole mät vid tändhatten samt till ena polen gjorde det nyligen på min murcla minns jag rätt låg värdet på ca 600ohm dvs spole tillsammans med kabel men du har väl fler spolar så se till att värdena är samma märktes tydligt på de som var lite ärgade och hade dålig kontakt, även lågfart spolen kan spöka, min glappade ibland startade motorn perfek nästa dag död och lagom när man var på väg att ge upp så hoppade den igång, tröttnade på opålitligheten och handlade ny lindning. överslag i kabelhärvan förmodar jag att du redan kollat upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 15 Maj , 2009 hur kommer jag åt spolen? jag tänkte mer om det rann in lite olja eller annat i fördelaren när den låg ner, fast ska ju inte kunna sitter filter på den, hittade ingen olja där inne, men när jag mätte från tändhaatten till stiften i fördelaren var det ganska svårt o få kontakt fick gnugga med mätaren på stift o kablar för att nått skulle hända o inte stannade ohm:en hoppade bara eftersom jag inte kunde hålla still, då hade inget hänt. förresten kan man spruta i lite wd40 i fördelarlocket o sen göra rent med papper? det går ner 2 kablar från tändplattan är det dom ja ska mäta på då? Senast ändrad av Zer0 | 15 maj 2009 | 14:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 16 Maj , 2009 ingen som bor nära tranås som kan nått om gamla utombordare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 24 Maj , 2009 jippi, tog bort fördelarlocket o filade lite på stiften i plus rotorn o nu tänder den igen, att man måste använda startgas var för att den inte typ sög in bensinen vid start, får pumpa när man startar, testade förut jisses vilken stor skillnad mot innan rejält löd i den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 24 Maj , 2009 Härligt! Då hållar vi tummarna att det blir jättemycke båtåka i sommar! /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser