Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
anilson

Startproblem VP 271

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med min V8:a - den startar inte.
Startmotorn drar runt tändning och ventiler men vevaxeln rör sig inte.
Den gick som klocka i höstas, jag gjorde service enligt alla konstens regler, olja, kylvatten mm och nu när jag ska starta den så händer INGET.
Borde inte startmotorn dra runt vevaxeln innan motorn tänder?

- anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Ehhh jo!?!? Beskriver Du verkligen korrekt nu vad som sker? För Din berättelse hänger inte ihop alls.

Vad menar Du med att tändningen dras runt, samma med ventilerna? Sen händer det INGET !!

Vad händer egentligen?

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Något är nog ganska fel ifall ventiler och tändning rör sig medan vevaxeln inte rör sig när du

kör på startmotorn??! För startmotorn kuggar in på starkransen vilken sitter på svänghjulet vilken i sin tur sitter i vevaxelns bakkant. Så du får nog göra en koll till innan vi fortsätter felsökningen. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK jag gör ett nytt försök:
Sett från min horisont, dvs framifrån, Generatorn snurrar och men den kilremmen som sitter runt två kåpor, den över snurrar men den unter rör sig marginellt, det tänder inget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg ner det där med vevaxeln! den måste snurra för den driver allt i din motor, snurrar inte den snurrar inget annat heller.

Se istället till att få hjälp med att kontrollera tändsystemet av nån som har kunskap om det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter att ha kollat lite mer så känns det som om inte startmotorn hakar i och drar runt.

Det låter som om det bara rappar och vevaxeln rör sig inte.

Hittar ingen riktigt bra beskrivning på hur det fungerar med startmotorn men det känns som om den inte hakar i...

EDIT - Det var en kärvande startmotor, hen slog inte upp och hakade inte i svänghjulet ordentligt, 556 och lite fett hjälpte, nu går hon som en klocka igen Skrattande

Senast ändrad av anilson | 15 maj 2009 | 08:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...