BoatBengan 0 Postad 3 Maj , 2009 Tjena! Är Biltemas polyester ok att använda vid plastbåtslagningar eller ska man satsa på dyrare polyester? Har köpt glasfiberväv och glasfibermatta från Biltema, för det borde väl inte spela någon roll? Vill bara kolla innan man lägger ner en massa jobb i onödan...Båten är i mycket dåligt skick och kräver många liter polyester...Tacksam för svar! / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 3 Maj , 2009 När jag fixade med min båt så använde jag Biltemas samt Nordpols (tror jag det hette) polyester. Kändes otroligt lika och förpackningarna med. Båda fungerade iaf ypperligt. Var lätta att blanda till och smidiga att jobba med, härade enligt önskemål. Dock visade sig en sats på 20 kg vara billigare hos båttillbehörsaffären än hos Biltema, mindre förpackningar är dock billigare hos Biltema. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 3 Maj , 2009 Där sa du något man ska tänka på, Biltema är inte särskilt billiga när det gäller glasfiberrelaterade grejer. Överväger själv att beställa lite från glasfiberteknik.se istället, men får väl se hur det blir med det... Bor man i närheten av något företag som använder stora mängder polyester/matta i närheten kommer man antagligen billigast undan där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBengan 0 Postad 5 Maj , 2009 Ok! Tack för svaren! Jag kladdar på lite så får vi se hur länge båtfan flyter! =) / Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 699 Postad 5 Maj , 2009 Har plastat massor med Biltemas polyester och matta. Den är förvillande lik Norpols att jobba med. Byggde bl.a. på skrovet inför förra säsongen, och det gick väl åt 50m² matta och över 30 kg polyester..... Men prismässigt håller jag med. Biltema är inte alltid billigast på alla förpackningsstorlekar. I mitt fall har jag dock ingen bra alternativ inköpskälla i närheten, så någon krona hit eller dit väger lätt mot öppettider och tillgänglighet. Se min hemsida för diverse plastningsprojekt (och en del annat också): http://www.nbmarine.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrpfk 0 Postad 4 Maj , 2010 Någon som vet ungefär hur mycket polyester det behövs till 10m2 på glasfibermatta, säg 1lager för enkelhetens skull..Ska plasta på plyfa, någon som har erfarenhet av det, är det vattentätt, någon speciel behandling man bör göra före. /Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser