Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
waccas

AQ 145

Rekommendera Poster

Har en fråga angående  vp AQ 145 är det en bra motor jag står i valet o kvalet att totalrenovera min b-30 eller köpa en AQ 145  för ca 30000:- finns det någon med goda råd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade till i höstas en AQ145 och var nöjd med den, det var min första motor så jag har inte mycket att jämföra med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var och en köper och har det denne tror på. Men jag hade nog varit väldigt tveksam till att byta bort min gjutjärnsspis till ett mellanting mellan allting/ingenting. Vidare hade jag på köpet fått en motor med mindre kräm. Ok, nu säger vän av ordning att 145:n väger mycket mindre. Sant men det ändrar ändå inte min uppfattning. Skulle jag byta ut 170:n så skall/bör det vara till något mycket bättre. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Tveksamt! Är Din B30 sjövattenskyld eller har den slutet system? Är den sjövattenkyld så är det absolut inte värt men 30000 var annars mycket för en AQ 145, Du får mycket gjort på B30 för dom pengarna plus mer effekt under förutsättning att den inte rostat bort innuti!

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej .

Min b-30 är sötvatten kyld komp prov i sommras låg ca 10 kg i snitt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat om du behöver byta utväxling i drevet?

I övrigt låter det inte helt klockrent att byta 6an mot en 4a... men du kanske inte behöver de sista hästkrafterna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen jo jag behöver nog dom sista hästkrafterna,jag har bestämt mig det blir en helrenovering på b-30  tack för alla tips en en gång

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...