Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
honda45

RIB 600 med Honda 130hk Funkar det??

Rekommendera Poster

Hej!Har vart i valet och kvalet mellan yamaha f100 och honda 130.Nu har jag en honda 130 på g och är så sugen på att få i båten att jag skarpt funderar på att hänga på 130:an.Är detta vansinnigt eller funkar det???Kommer skiten att sjunka eller blir den för svår att köra??Sitter en fyrbladig stålpropp på.Blir båten för baktung?Kan självklart vänta på en yamaha f100 men det börjar bli tajt om tid då det kliar i fingrarna på att få komma ut på sjön.

Tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att dömma av resonemang på andra forum, tror jag inte att det blir så lyckat. Diskussionerna har främst rört RIB 70, och den brukar inte anses läpad med mer än Yam 115. Har därför svårt att tro att 600 gillar Hon 130.

Googla, sök på boatlife.se samt ev på fendern.se. Signatren HA är en bra källa till visdom rörande RIB unlimited.

/David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det gåt alldes utmärkt med 130hk. Som du vet så kör man unlimited lite mer med hjärnan än att bara dra på fullt och styra, det funkar inte. Du kommer att få köra med gasen. Körde med 150hk på en 700 det gick utmärkt 61.2 knop på gps. Här ägt en 700 innan.

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...