Groenling 3 Postad 2 Maj , 2009 Hej, jag läste häromdagen ett inlägg ang målningen av båten. Någon av er rekommenderade att inte använda vanligt maskeringstejp till vattenlinjen utan.....????? Jag kommer inte ihåg vad han rekommenderade, men eftersomm vi håller på med att snart bottenmåla båten skulle jag vara tacksam, om någon med bättre minne tipsar om det inlägget Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 2 Maj , 2009 knivskarpa linjer får man med speciell masktejp vill man handla 3M tejp billigt går man till närmsta bagerie och handlar en rulle från påsförslutnings maskinen ca20-50 kronor istället för någon hundring. Senast ändrad av nikitalord | 02 maj 2009 | 12:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dirken 0 Postad 2 Maj , 2009 Jag använder eltejp. Går att böja, ger snygga linjer och fastnar inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 2 Maj , 2009 Använde också eltejp då jag för några år sen la på 5 lager tvåkomponents-färg plus bottenfärg, allt i ett svep. Fungerade utmärkt fastän färglagret uppepå tejpen var tjockt o segt, eltejpen töjer sig lite så att färgskiktet sen succesivt bryts av snyggt o prydligt då det lossas. Vanlig papp-maskertejp är också OK om den tas bort rätt omgående. Ifall den är gammal, och har lagrats för länge utsatt för ljus, så blir den skör och man kan mödosamt få pilla eller skrapa bort den i småbitar. Inget kul alls. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 2 Maj , 2009 Är grym skillnad på olika maskeringstejp. Har testat billig klibbig tejp som varit omöjlig att få bort efter bara någon dag. Sedan finns det annan, oftast lite dyrare 3M/Scotch -tejp som går hur lätt som helst att dra bort månader efter den satts dit. Så ska du ha maskeringstejp handla den i en färgaffär eller liknande och av ett lite kändare märke. Den billiga som finns på diverse varhus är inte mycket att hänga i granen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 2 Maj , 2009 Som ovanstående skriver. Köp hos färghandel. Brukar få en röd tejp när man säger att det är till bottenmålning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 2 Maj , 2009 vattelinjetejp från båthandeln ca30:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 2 Maj , 2009 Jupp. Håller med. Vattenlinjetejp var överlägset den gamla maskeringstejpen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser