blomman73 0 Postad 1 Maj , 2009 Har en yamaha 20 hk-86? Tog en fisketur idag.Allt var frid och fröjd,trollade lite. På hemvägen vart det knas,tappade fart/varv på motorn.Höll man kvar gasen kom den tillbaka en kort stund och så häll den på.Gick tillbaka till tomgånskörning för att ta mig till bryggan för det var i stortsätt det den gick bäst på.Väl vid bryggan tog jag bort kåpan och stiften,Ett utav dom två som finns var det ena blött inte mycket men det andra var helt torrt.Motorn har alltid funkat bra tidigare.Det går att varva den som normalt utan växel i,så det märks bara vid belastning att någöt är fel.Kan det vara så att det är dax att byta stift (är inte gjort på ett tag) Är ny här på forumet så jag hoppas jag gjort rätt så jag kan få några tips av alla duktiga där ute Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 2 Maj , 2009 Utan att veta exakt vad Du har så: Glömt luftskruven? Glömt fylla på tvåtaktsolja (Om den har separatsmörjning) Bränslepump som börjar bli dålig (är väl en membrampump) Tätt bränslefilter! Kassa tändstift Det var några förslag på enkla fel Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blomman73 0 Postad 3 Maj , 2009 Har ingen luftskruv på min yamaha tank.Så stift alt filter kan va nåt att kolla på.Hade en liten skvätt soppa i tanken men tankade i 10l när vi åkte,kan kondens vatten i tanken ge sådan resultat i gången? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blomman73 0 Postad 1 Juni , 2009 Har kört den några gånger nu och den går bättre och bättre,så det var nog vatten.Men ska ha med mig nya stift nästa gång iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser