Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Ankarman

Kylskåp

Rekommendera Poster

Tjenare Jag har en snipa med ett kylskåp där jag kan lagra alla bärs o korvar. Vad händer.....kylskåpet lägger av..!!!! Hmm och inget fel hittar jag..skruvat sönder allt o satt ihop igen..... nänä inget morrande från kompressorn... På marinan kostar ett nytt 7000 och det vägrar jag betala när ett nytt till kåken kostar hälften..!! Mäste bara skriva av mig min ilska men om nån har ett begagnat för en billig penning kommer jag som ett skott..!!!! Vi hörs

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

12/24 volts kylskåp är väl mer avancerade än konventionella kylskåp. Dem ska ju dra så lite ström som möjligt också. Lite mer krav på ett sånt kylskåp antar jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Saudukar Visst....men när man skruvar sönder skiten består den ju bara av det gamla valnliga..kompressor, termostat o sladdar.Jag vet båtar o hojar..det är då det kostar. Får väl köpa ett nytt skåp...inte annat att göra..!! Ha det bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom inte kompressorn går igång skulle jag gissa på termostaten. Om den är kass så får inte skåpet nån signal om att korven eller bärsen är varma. Detta förutsätter förstås att det finns ström fram. Kolla att det finns massor med spänning och att inga kabelbrott eller kopplingar att korriderade. /B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Stig Andersson

Jag har ett kylskåp söm står och skräpar,det går att köra 12w gasol och el220 Hälsningar Stig Andersson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen o tack för tipsen. Har hittat en mackapär som hänger i plusledningen innan kylskåpet. När jag mäter spänningen vid ingången till den får jag bara 2-3 volt och samma efter..!! Tar jag bort den så har jag de gamla vanliga 13 volten. Har kopplat förbi den men det händer inte nåt ändå..! Vad ska den mackapären vara till...nån slags säkring kanske..? Vi hörs o ha det bra i sommar ( ni som kan dricka kall bärs o ni andra med förresten)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...