Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
btc_andersson

Båten till Hven.

Rekommendera Poster

Hallå.

Tänkte ta båten till Ven en dag ute på öresund, har aldrig varit där och undrar om där är någonstanns att förstöjja  båten även om hamnplatsen är full, exempelvis nån klippa eller liknande..

har en mindre båt, en ryds tumlare...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå...utanför stranden vid Norreborgs hamn kan man ankra upp...men jag vet ingenstans där du kan komma ända in till land tyvär....å i bland e hamnarna knökfulla på Ven

Trevlig båtsommar å vi ses kanske på Ven

Bilden e tagen på väg hem från Ven

post-28619-1394235892,2208_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet ingen plats där man förtöja, men jag har ankrat både utanför stranden norr om Kyrkbacken och vid Norreborg utan problem, hur fint som helst att ta sig i land sedan. Tänk bara på att de avgränsar stranden vid Kyrkbacken en bit ut vid högsäsong.

/Henke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

O´ hoj,

Tror inte du ska ha problem att finna en kajplats i någon av denna underbara ö:s tre hamnar. Det är det som är tjusningen med en liten båt; att man alltid får plats någonstans, hur fullt det än ser ut =)

Dessvärre finns det, såvitt jag vet, ingen naturhamn i Öresund. Rätta mig gärna om jag har fel! Den närmaste naturhamnen för oss skåningar är Hallands väderö, en annan underbar plats att besöka på egen köl.

Ha en strålande båtsommar ALLA!!

Kalle på Mariana. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...