btc_andersson 0 Postad 30 April , 2009 Hallå. Tänkte ta båten till Ven en dag ute på öresund, har aldrig varit där och undrar om där är någonstanns att förstöjja båten även om hamnplatsen är full, exempelvis nån klippa eller liknande.. har en mindre båt, en ryds tumlare... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 1 Maj , 2009 Hallå...utanför stranden vid Norreborgs hamn kan man ankra upp...men jag vet ingenstans där du kan komma ända in till land tyvär....å i bland e hamnarna knökfulla på Ven Trevlig båtsommar å vi ses kanske på Ven Bilden e tagen på väg hem från Ven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ExLandkrabban 0 Postad 1 Maj , 2009 Vet ingen plats där man förtöja, men jag har ankrat både utanför stranden norr om Kyrkbacken och vid Norreborg utan problem, hur fint som helst att ta sig i land sedan. Tänk bara på att de avgränsar stranden vid Kyrkbacken en bit ut vid högsäsong. /Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 2 Maj , 2009 O´ hoj, Tror inte du ska ha problem att finna en kajplats i någon av denna underbara ö:s tre hamnar. Det är det som är tjusningen med en liten båt; att man alltid får plats någonstans, hur fullt det än ser ut =) Dessvärre finns det, såvitt jag vet, ingen naturhamn i Öresund. Rätta mig gärna om jag har fel! Den närmaste naturhamnen för oss skåningar är Hallands väderö, en annan underbar plats att besöka på egen köl. Ha en strålande båtsommar ALLA!! Kalle på Mariana. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser