Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Robban_1985

Drivknutsbälg SX drev

Rekommendera Poster

Hej! måste byta drivknutsbälgen på mitt SX drev från 02, någon som har ett tips hur man går tillväga, drevet är redan av och ser trångt ut att komma åt slangklämman, har läst i en annan tråd att man kan vinkla lite olika för att komma åt, men någon som har ett konkret förslag? tacksam för svar mvh robbanSkrattande

EDIT: måste pivothuset demonteras?

Senast ändrad av Robban_1985 | 30 april 2009 | 13:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bytte just bälgar på mitt gamla drev. Var lite lurig att komma åt på vissa klämmor. Andvänd en liten ringnyckel istället för slangmejseln. Går åt typ 2000 omtag, men jobbet blir gjort. På mitt drev skulle slangklämmorna sitta på ett speciellt sätt, kolla det innan med så det inte nöter någonstans. Finns säkert beskrivet i manualen om du köpt orginal. Fetta in skruvarna så dom inte skär med. Hoppas det går bättre för dig än för mig att få tillbaka drevet sen. Good luck

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Löset det med att svänga max o ta ut själva bälgen från sidan gick på 10min hoppas det går lika lätt att få tillbaka det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta bort pivot huset då går allt lättare att komma åt. böt själv bälgar för ett par veckor sedan och tog bort pivothuset, allt går lättare då!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...