smirre10 3 Postad 29 April , 2009 Hej! Nu har man sjösatt å allt gick bra!trodde man iaf När jag drog på för planing ca 20knop så kommer det vatten ur kylarlocket med glykolblandningen motorn är en mercruiser 5,0 sötvattenkyld kan det vara så enkelt som att termostaten inte funkar eller är det allvarligare tro? den går bra på tomgång och i låg fart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BjornF 0 Postad 29 April , 2009 för mycket kylarvätska? Vattnet tar mer plats när det blir varmt. Det är därför du ska ha lite plats kvar i expansionskärlet. Har du bytt/fyllt på glykolvatten nyligen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 29 April , 2009 Nej jag har inte bytt eller fyllt på sen jag köpte den förra säsongen men det var inte mkt vatten i kärlet innan jag har bytt impeller i år det är det ända Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 29 April , 2009 Kan vara så enkelt att kylarlocket är paj, eller så illa att en topplockspackning har gått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser