cataholm 0 Postad 28 April , 2009 Hej ! Någon som vet hur man bäst monterar en frostbricka i ett B20 motorblock ? När jag gjorde mitt första startförsök innan sjösättningen på lördag så lossnade den första frostbrickan - sett akterut. Kan jag använda den gamla? Jag tycker inte att den ser så trasig ut i kanten. Skall man använda något fett för att göra det lättare ? Tack på förhand för tips ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 28 April , 2009 Hejsan! se till att kontaktytan är ren,tag och sätt brickan med bulan utåt.Därefter tag tex en stor dorn och slå mitten på brickan som då vidgas i hålet. Om du är pricksäker ,slå nåt slag med hammaren. p.s jag hade monterart en ny bricka.Kan köpa en standard på volvo för några tior. Bör behandla med rostskyddsfärg på insidan ,då den inte är rostfri. Lycka till.. Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wernhult 0 Postad 28 April , 2009 Ett tips är att slå en gång med något kraftigt som inte fjädrar, exempelvis en liten slägga. Det är nog lika bra att köpa en ny frostbricka och sedan skrapa rent eventuell rost från hålet på blocket. Lycka till! /Christian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cataholm 0 Postad 1 Maj , 2009 Tack för tipsen ! Brickan är på plats och i morgon lyfts hon i och sommaren kan börja. Det är bara att hålla tummarna att brickan sitter fast ordenligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knota 2 Postad 1 Maj , 2009 Du satte väl dit en ny bricka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser