HPinter 0 Postad 28 April , 2009 Har en Navman 5500i som jag upplever som väldigt ljussvag. Mycket svårt att se den i normalt dagsljus. Den är fabriksmonterad i en Uttern D55 -05 och jag hör hört av GPS-proffs att det är si o så med strömförsörjning i en del Utternbåtar (= ev. spänningsfall) och att Uttern roddat en del med Navman GPserna vid montering. Haft GPSen på byte av ljusrör men det har inte hjälpt. Kan ju vara så att det är knas med strömförsörjningen fram till GPSen och att den lyser sämre av för låg spänning..? Någon som upplevt samma problem och/eller vet om det bara är så att Navman 5500i har en ljussvag skärm? Tacksam för svar och funderingar! Gustav Carlsson Senast ändrad av HPinter | 28 april 2009 | 14:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 28 April , 2009 Går det inte att ställa om ljusstyrkan då, det gör det på Garmin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 28 April , 2009 Enligt manualen (http://www.navmanmarine.net/upload/Marine/Internet_Manuals/5500_5100/5500_5100_eng_web.pdf ) 2-3 Backlight and display contrast 1 Press (on/off button) briefly to show the display controls. 2 The display and keys are backlit, with sixteen brightness levels. To change the backlight, press < (dimmer) or > (brighter) 3 To change the display contrast (TRACKER 5100 or 5100i): i Press V to choose Contrast. ii Press < or > to adjust the contrast. 4 Press ENT to accept the new values. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bigl 0 Postad 29 April , 2009 hej jag har en navman 5500i och upplever inte skärmen som ljussvag, har du kollat att du har dagläge och högsta ljusstyrka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser