btc_andersson 0 Postad 27 April , 2009 Hej. Vilka tankar ska jag köpa? jag vill ha 2 st plasttankar på minst 20 liter. Biltemas tankar ärbilliga, men man brukar ju få vad man betalar för och har läst här på forumet att det ska va skit. Vilka ska jag välja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 28 April , 2009 Tja, Ohlson i sjön har ju också tankar i sortimentet. Köpte en ny därifrån förra våren och den fungerar bara bra. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=68800440 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JensJ 0 Postad 28 April , 2009 Jag har haft en 24-literstank från biltema i två år och har haft mycket bekymmer med att varken locket eller genomföringen håller tätt. Så fort man bär den så börjar det läcka. Det är klen konstruktion, vilket gör att genomföringen inte går att dra åt förrän plastgängorna börjar svikta. En gång gick backventilen (också biltema) sönder och jag fick någon halvliter bensin i bagaget. Jag börjar tröttna på tanken så det är möjligt att jag byter snart. Senast ändrad av JensJ | 28 april 2009 | 07:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 28 April , 2009 Om du har en tank som läcker eller inte håller måttet så borde du reklamera den till Biltema. Annars fortsätter de att sälja skräpet. De försöker komma ner i antal reklamationer och när vi kunder struntar i att gå tillbaka med allt som går sönder som vi handlat på Biltema så tror de såklart att det är bra kvalitet på prylarna. Enda sättet att få bort skräpet är att lämna tillbaka varenda liten pryl som inte håller måttet. Då blir det för dyrt för dem att sälja skräp. Dessvärre blir det dubbelt så dyrt för oss kunder också eftersom vi måste åka och lämna tillbaka prylarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 28 April , 2009 Hi Tycker att plasttankar (som tyvärr säljs med nya motorer nu för tiden) är helt värdelösa, har du möjlighet så köp en begagnad plåttank på Blocket (dessa går dock åt väldigt fort). Till min Tohatsu använder jag två gamla Yamahatankar i stället för den medföljande plasttanken som inte håller tät i värmen. Det blir problem om man skall ha den i bilens bagagelucka en varm sommardag (på väg till macken eller båten). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peppe_E 0 Postad 28 April , 2009 Åk till en marina och köp kvalitets tankar det är det värt. Köp inte gammla plåt tankar om du inte vill ha rost i bränslesystemet (förgasare /insprutnings munstycken) Peppe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knota 2 Postad 28 April , 2009 Att locket läcker beror på att Biltemas korkpackning i locket krymper!!!!! av bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
btc_andersson 0 Postad 28 April , 2009 Okej...Tankarna som säljs av hjertmans, båtaccenten osv som heter Scepter, är dom schyssta eller? Verkar inte finnas så mkt annat portabelt att välja på i tankväg nuförtiden än plasttankar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 29 April , 2009 Hej, Tror Scepter platstankar (som t ex Hjertmans har) och Yamahas (som t ex Yamaha center osv säljer) är samma sak och de är mycket bra. Har haft dessa, både liten 10 lit (el om det var 12 lit) och den större 22 liters tror jag det var. Den större kanske kan upplevas som lite skrymmande. Yamahas orginalslangar och blåsa är även mycket bra. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser