thoper 0 Postad 27 April , 2009 Hej ! Är det någon som lyckats bygga en snygg fungerande öppningsbar taklucka istället för kapellet på Monark 670 ? funderar på det istället för kapell, tänkte att det borde funka med en skjutbar större variant eller dubbla öppningsbara. Någon som har något tips ? hälsn /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 29 April , 2009 Hej Thomas. Jag har en Monark med kapellduk över taket men över duken har jag plast i lämplig tjocklek som fästs i samma vred som duken. Fungerar ypperligt. Har sett en del Monarker med helt plastak och med två mindre luckor som man tittar upp genom. Har också sett båtar med plasttak som man tippar upp från en sida. Har kollat med en medlem i vår båtklubb som är lite inblandad i att tillverka tak med två luckor men det skulle kosta ca 15000:- finnes tydligen också någon typ av halvfabrikat men priset okänt. Att ha kapellduk med plast över tycker jag är suveränt, man kan öppna så mycket man önskar och slipper att vatten som stannar i svackorna förstör duken. En plastduk kan man få kantsydd för ca 500:- och sedan fixar man fästena själv. Två luckor som man tittar upp i har begränsat utrymme. Lycka till med det Du väljer. Göran PS Behöver Du Monarkmärken kan jag fixa sådana. DS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 29 April , 2009 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=259427 den 22 november, så löstes problemet med min konstruktion, hoppas det hjälper! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thoper 0 Postad 3 Maj , 2009 Hej ! Snyggt luckbygge ! tackar för tips, det får bli en sån där tjusig lucka ( har man nåt att göra i vinter med ) sedan var det bra tips med plastduk, en sån får det bli den här säsongen, mitt kapell är helt slut ! nytt kapell och lucka nästa sommar till nästa sommar hoppas jag få till. tackar hälsn /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser