wohlfie 0 Postad 27 April , 2009 Ute efter ett ekolod till min båt men vet itne riktigt vilket jag vill ha.. Ska väll inte dra så mycket ström iallefall. Mest ute efter se djup o grader är väll aldrig fel heller. Plus är väll om man ser grund o botten,, o ja fisk är väll trevligt o se också. Någon sida där man kan se lite fina ekolod för bra pris lapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 11 Maj , 2009 Jag köpte ett lowrance x128 förra året. Det har tempmätare och om vanliga funktioner. Stor skärm med stora siffror. Satte min givare på insidan av skrovet så min tempmätare mäter endast tempen där. Du ser grunden när du kört på dom. eftersom lodet mäter under båten. Det man kan göra är att som jag sätta givaren långt fram i båten så man hinner slå av propeller innan man går på. Men då gör min båt bara 8 knop och jag har 5 meter till propeller från givare. Sen kör jag väldigt försiktigt om jag vet att det finns grund. Jag köper oftast elektroniken på wikingmarine.se brukar vara billiga. lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 11 Maj , 2009 Jag har ett Lowrance x125 som funkar kanon. Visar det nödvändigaste på en bra skärm till ett rimligt pris. Du kan kolla på www.electronics-marine.co.uk för priser där. Köpte en plotter där ifrån i år, kan varmt rekommendera denna butik, snabb (mejl leverans) och höll riktigt bra priser. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 12 Maj , 2009 my bad x125 heter även mitt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 28 Maj , 2009 Du ser grunden när du kört på dom. eftersom lodet mäter under båten. Det man kan göra är att som jag sätta givaren långt fram i båten så man hinner slå av propeller innan man går på. Men då gör min båt bara 8 knop och jag har 5 meter till propeller från givare Då har du exakt 1,2 sekunder på dig från att upptäcka faran till propeller stannar. Lycka till :-) Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskesnubben 0 Postad 5 Juni , 2009 På www.beoutdoor.se finns det nog lite ekolod att välja på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser