joax 0 Postad 27 April , 2009 Jag har en Yamaha 40 hk - slutet 80-tal. Märker i år att det inte är samma kräm som tidigare, dvs den varvar inte fullt ut och går således något slöare. Hur vet man om den bara går på en cylinder? Kan det vara luftinställningen på förgasaren? Hälsningar Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 27 April , 2009 MIn gamla CDI-box var glapp för några år sedan och då var det väldigt markant sämre drag i rovan. Jag åtgärdade problemet tillfälligt genom att knacka på boxen med baksidan av en skruvmejsel tills jag fick hem en ny box. Det var rätt komiskt när syrrans grabb åkte vattenskidor och ena burken la av... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
motorknasen 1 Postad 1 Maj , 2009 ta ett komp test på motorn så vet du, har du inget finns det säkert någon i din hamn som kan låna ut ett, eller köp ett på biltema. Är det slutet 80tal så är väl den tre cylindrig? skulle den bara gå på en cylinder eller tappat en så går den riktigt dåligt. något slöare pratar vi 300-400 varv ? Ny bensin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 1 Maj , 2009 Har du bytt bensin? Bytt tändstift? Kollat bränsleslangar.. kan bli sprickor och den drar tjuvluft. Bränslepumpen har ett membran som kan spricka.. Bränslefilter som satt igen? Om det var en cylinder som inte går så skulle du märka detta väldigt markant.. men om det är ett bränsleproblem så blir det lite mer som du beskriver. Du kan prova att skruva ur ett tändstift i taget och starta motorn efter det och se om det blir någon skillnad.. samtidigt kan du lägga stiftet mot godset och se om det blir någon gnista. Detta är bra att vara två när man gör.. en som håller stiftet och en som vrider om nyckeln eller drar i snöret... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser