filippa760 0 Postad 26 April , 2009 Hej jag har 290 dp med powertrim.Den går ej att ändra läge när kör fort,men det går att ändra när det går sakta. Är det nån som kan tipsa på vad det kan vara för fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 April , 2009 Ett av felen kan vara att du har en för svag powertrimpump. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BjornF 0 Postad 26 April , 2009 Mm, pumpen orkar bara flytta drevet i låga farter. Skulle teoretiskt kunna vara något mekaniskt som kärvar men det troliga är pumpen eller möjligen hydraulcylindrarna. En annan teori kan vara att du inte får fram tillräckligt med kräm från batteriet, (typ en ärjig eller lös elkoppling) Kolla det enklaste först, dvs att du har tillräckligt med olja i powertrimmet. Sedan tycker jag att du vid stillastående vid bryggan ska köra lite med trimmet och se om det läcker olja i vattnet eller på insidan vid akterspegeln. I tredje hand kan det vara lönt att känna på att slangkopplingarna är tätt åtdragna vid pumpen. (Jag råkade ut för att styrstaget ibland kom åt ena slangen och sakta skruvade loss den) Om det läcker in luft kan du nog få det beteende du beskriver. Lycka till ! Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 26 April , 2009 Antar att du har den gamla pumpen som är rund och svart..... då är det säkert någon tätning inne i nedre delen av pumpen som gett sig. Inte helt enkelt att fixa själv. Pumpar hittas tex hos drevdelar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 26 April , 2009 Såg att det på en gammal tråd finnns tips om hur man skall renovera sin gamla pump och att Drevdelar har packningar för 500:-, kan vara värt ett försök. Tror inte att det har något med dåligt batteri eller laddning att göra då går den inte på låga varv heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser