illern1 1 Postad 26 April , 2009 Nu ligger Vanda i sjön och jag har haft en kanon helg med mycke sol ute till sjöss men som vanligt efter första helgen ute med båten så är man fullständigt utslagen, för mycke friskluft tror ja.Tror nog att det är första gången som allt har funkat för det brukar ju alltid vara nån liten pryl som jävlas med en . // En lycklig illern..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
T_M_C 0 Postad 27 April , 2009 Gratulerar! Själv var (är) tanken att sjösättning skall ske nästa vecka men när jag igår för första gången skulle byta impeller slutade det olyckligtvis med att axeln i vattenpumpen gick ur och det skall enligt uppgift vara ett stort osäkerhetsmoment att bara trycka tillbaka den eftersom den har simsringar åt båda håll och då slutar det troligen med en smygande vatteninträngning i motorn. Nu är goda råd dyra och det lutar åt att plocka ur pumpen, införskaffa en renoveringssats eller byta pumpen till en ny för det var ett märkbart synligt slitage på axeln och då är lager/tätningar inte mycket kvar att hoppas på. Det är ju en vital del och efter 30 år känns det inte bra att bara pilla tillbaka, köra vidare och tro att det varar för evigt...med risk för vatteninträngning är ju hela motorn i potten så att säga... Men, vi hoppas på en bra lösning och att båten är i plurret kommande eller nästkommande vecka! Med vänliga hälsningar T_M_C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 28 April , 2009 Hmmm men jag tror att du får en ny axel med renoveringsatsen om det är md21:an vi pratar om. // illern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser