btc_andersson 0 Postad 26 April , 2009 Hej! Jag har fått en annan motor på min båt nu, det är en 60hk från 1991, men ajg tycker inte att min tank på 20 liter räcker särskilt länge så jag undrar hur jag gör om jag skall koppla ihop två tankar..för det har jag läst att man kan.. Motorn är en evinrude från 1991, vilka nipplar behöver jag? tjocklek på bränsleslang som rekomendation? vill någon vänlig själ förklara hur man gör för mig?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacky477 1 Postad 26 April , 2009 kör båda tankarna till en T koppling Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 26 April , 2009 T-koppling? Enl. den här tråden ska det vara Y-koppling... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=279073 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
btc_andersson 0 Postad 26 April , 2009 ok..men vad behöver jag för nipplar till det?? det är en evinrude 60 hk..ska det va omc nipplar då eller?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 26 April , 2009 Nipplar? Det brhövs väl bara en y-koppling och ett par slangklämmior eller..? Motor - slang med koplling till motor - Y-koppling - två slangar till de två tankarna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 26 April , 2009 Har själv två tankar i min båt.. men jag en slang från bägge som jag snabbt byter vid motorn.. då vet jag också hur mycket bränsle som gått åt och framför allt hur mycke jag har kvar, så att jag kan ta mig hem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 April , 2009 Hej, Jag hade 2 st 20 liters tankar (röda bärbara i plast) i min gamla HT båt och inte tycker jag det var nån idé att ha mer än en slang från motorn med snabbkoppling i änden på den och på tankarna. Det var ju bara att skifta slangen från ena tanken till den andra när det börja tryta i första tanken. Enkelt och fungerade bra för mig i alla fall. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnkarLina 0 Postad 26 April , 2009 Ska man få det att funka bra måste du ha en 3vägs kran anars kommer den att suga luft ur den tank som tar slut först. Hade bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser