Augustsailer 0 Postad 26 April , 2009 Jag har en liten Marieholm kitcat ( se bilder ) som har haft ett gammalt hanskfack som nu är borta. (se bild). Hur ska man plasta igen ett sådant stort hål med glasfiber och polyester? Någon som har ett bra tips?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 26 April , 2009 Hej! Vaxa den blanka sidan på en masonitskiva noggrant, denna spänner du sidan dikt emot hålet från utsidan. Plasta innifrån med lite överlapp på mattan. Skarven som blir på utsidan får du spackla efter att du tagit bort skivan. du kan ju också ha skivan på insidan och plasta utifrån men då blir det ju ett väldans spacklande eftersom den överlappande mattan bygger lite. Själv skulle jag nog gjort en snygg instrumentpanel i 4 mm, mahognyplywwod istället. Går ju att böjja så den följer panelen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 26 April , 2009 Tackar! Det var ett bra svar. Jag tror faktsikt jag gör som du säger, med att sätta fast en mahogny eller marinplywood skiva ovanpå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser