Rikards 0 Postad 25 April , 2009 Har kommit halvägs med monteringen av min hydraulstyrning Baystar Compact. Jag undrar om någon vet om man kan byta plats på luftningsnippeln med infästningen till hydraulslangen på cylindern vid motorn? Det blir en sådan böj på slangarna om man skall montera såsom det sitter från fabrik. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Mvh Rikard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
havstulpan 0 Postad 26 April , 2009 Hej! Det tror jag inte kommer fungera då den sida där slangen ska sitta är för turoretur sida på cylinder medanm andra sidan är luftningssidan. Jag har Baystar mina slangar får in från styrbordssidan i motorbrunnen. Det viktigt vid hålagningen att man räknar med att motorn ska kunna fällas upp utan att slangarna blir knäckta. Mina löper genom en stor gummitätning. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BigMike 0 Postad 27 April , 2009 Hej Rikard. Enligt firman jag köpte de armerade slangarna av sa att det bara var att byta plats på luftningsnippeln då det är samma gänga där. Det är ju bara ett T-tör. Mvh Micke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rikards 0 Postad 27 April , 2009 Tack för era svar. Jag kollade med importören och det gick bra att byta plats på nippeln och infästningsskruven då det är samma gäng. Men det kan vara bra att behålla böjen på slangarna i motorbrunnen istället för att de dras fram och tillbaka genom skrovet med nötning som resultat. Bästa hälsningar Rikard Senast ändrad av Rikards | 27 april 2009 | 19:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser