Micklar 0 Postad 25 April , 2009 Hej, Ska byta B20in jag har i min selco mot en som vi ska helrenovera och borra till B21-dimension. Undrar när jag ska lyfta ur den gamla, var jag kan lossa/ dela motorpaketet. Enligt pentas verkstadshandbok kan man dela vid svänghjulskåpan om man har båten kvar i sjön, men om man har den på land står det att man ska lossa den från drevskölden istället. Finns det något hinder mot att dela den vid svänghjulet även om man har båten på land? Hade bort drevet förra säsongen och skulle gärna slippa ta bort det igen, dom bultar som håller skölden är nog inte lätta att få bort heller, mycket rost på dom. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 25 April , 2009 Jag delade på vid sprängkåpan/struten på min när den låg på land iallafall. Såg i instruktionsboken att det skulle vara annorlunda om den var på land men fattade inte varför. Det var hursomhelst inga problem att dela som du skriver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 26 April , 2009 Beror lite på drevtyp också! Men på land så spelar det ingen roll var man delar, det är dock svårare att få motorn på plats om man delat vid struten (splines skall siktas in) Dock inte omöjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 26 April , 2009 Tack för tipsen. Precis som jag trodde, men det är alltid skönt att få det bekräftat ifrån någon annan. Nästa helg blir intensiv, ska då på 2,5 dagar försöka plocka ur motorn ur båten, riva denna för att ta de marindelar vi behöver, hämta det nya blocket hos motorborraren, montera ihop denna motor, sätta i båten och koppla in värmeväxlaren /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bogus 3 Postad 19 Maj , 2010 Hej Micke! Hur gick det med motorbytet? Stötte du på några problem o har du några råd att ge en som ev har ett motorbyte framför sig? Mvh Bogus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser