landgren 5 Postad 25 April , 2009 Har en liten sportbåt som behöver nytt hamnkapell. Jag behöver lite förslag på hur bågen / stolpen skall konstrueras. Ventilation ? Gärna en bild hur era kapell sitter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 26 April , 2009 Hej, Det viktiga är att du får fall på hamnkapellet så det inte bildas vattenpölar som dels kan ge mögel dels sänka hela hamnkapellet vid störtskurar. Jag har hamnkapell på min Yamarin 5820/58BR och har så haft i 6 somrar utan problem (kapellet i fören är det dock lite mer problem med dels snorungar som trampat ner det dels har det nån gång blivit rejäla vattensamlingar när stödpinnen vikt sig. En teleskopisk stödpinne i mitten, aningens framför mittpunkten funkar att stötta upp hamnkapellet, då kan du allteftersom spänna lite ytterliggare vid behov. Bild på mitt hamnkapell (och kapell för fören). /Bo Senast ändrad av bossee | 26 april 2009 | 22:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser