Janne100 0 Postad 25 April , 2009 Sjösatte min snipa bornö 23 i helgen, upptäckte då att axeltätningen nöp vid prov tur. model glander tätning med grafit ringar, frågan: Kan jag byta dessa när båten är i vattnet är det någon som har något tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 25 April , 2009 Lossa bara lite på justermuttern och tryck in lite fett så är allt ok igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne100 0 Postad 26 April , 2009 Tätningen totalnöp pga för hårt packade grafitringar den inre hylsan som ligger närmst propellern följer med axeln runt pga för hårt packade grafitringar kan jag byta tätnig när båten ligger i Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 26 April , 2009 Det var värre än den bild jag fick först. Då blir det troligen till att lyfta båten och riva ut allt och montera det som det ska monteras, med hänsyn till det rör som nu har lossnat så måste det väl plastas fast igen? Jag har svårt att få en komplett bild av det hela, men var noga med återmonteringen och behandla tätningen enligt de regler som finns, så håller det i evighet! Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 26 April , 2009 http://www.maringarderoben.se/forum/index.php?topic=4597.msg75834;topicseen#new här finns lite att läsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser