jolov 0 Postad 25 April , 2009 Hej Jag har ett Alfa One (generation 1) drev med lite problem. Då jag ska lägga i backen måste jag dra bak/ned spaken nästan i botten innan backen hugger i. Det raslar ordentligt och övergången till back blir allt annant än mjuk. Är det en sjustering som ska göras och i sådana fall hur eller är det något allvarligare fel ?? Hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 26 April , 2009 Hej! Kan vara om du har tur justering av växelvajer.Sök efter växelvajer på forumet. Ringhedevar snäll och mailade mig utförliga instruktioner.Annars kan det vara slirkopplingen i underhuset som är slitet.Finns på gen 2 och bör även finnas på ditt. Obs kolla så att din microbrytare fungerar som den ska. Lycka till ! Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 April , 2009 Brytaren är till för att få ur en växel ! OK ? .. klart med den saken ! -Det är dax att byta växelvajer .. ditt problem är att av ''alla andra'' av just den anledningen . ( OM ?????? ..du inte har varit å mekat med inställningarna från reglage till drev !?!?!?? När man ändå byter vajer så ska/kan man byta ALLA bälgar .. blir enklast att gör allt samtidigt ! ( till trådskaparen ... menar du att backen går i när du först gasar på ,alltså motorns varv ökar ??? ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser