Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
tommylovgren

Vad är den värd???

Rekommendera Poster

Hej.

Jag tänkte sälja min båt, och har noll koll på värdet på den.

Lami 425-440(är inte säker) -1989, 25 hk mercury -1989 renoverad förra året för 10 000kr, startspärr men ej elstart, startar alltid. Ekolod fishfinder blue 180.Ingen trailer

Lite sliten i skrovet men inga stora fel på den, bara att lägga i och köra. Perfektfiskebåt.

Självklart så kan ingen säga exakt vad den är värd men ett cirka pris skulle vara uppskattat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en Utter 4501 - 90 med Evenrude 35 -81 och en sjösättningsvagn för 10000 kr.  Är ju likvärdig båt. Det var ett bra pris, tror att jag kan få 20000 kr om jag skulle sälja nu,men den blir bra som andra båt tills vidare. Din båt är nog värd det samma,men tvätta den först. Gör inte som en del stolpskott som annonserar ut sina vrak på blocket till överpris och med gula vattenlinjer samnt sjögräs på riggen.

JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du verkar har haft en del krabb med motorn enligt tidigare inlägg, så du får nog först redovisa kvitton på dina reperationer för dina eventuella spekulanter, om priset skall hållas upp.

JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

81 eller 89 lika stor risk att skiten havererar om den är 20 eller 30 år. Om motorn är servad eller smärre reperationer är gjorda spelar ingen roll på priset den måste fungera hundraprocentigt annars har den inget som helst värde oavsett ålder. Möjligen en viss värdehöjning med nya lager kolvar samnt andra slitdelar bytta.

JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte det spelar så stor roll att du lagat en utombordare från 89 för 10 000, är npg svårt att få igen dom pengarna. Det är fördet en gammal 2-takt från 89. Prova marin-autosol på vattenlinjen. Gegga som du smetar på och sen bleker den bort det gula och bara spola av med vatten. Slutar nog med att du får göra upp till relingen, det fick jag göra på min förra båt Flört 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tidigare sålt en Lami 425RX med evinrude 25hk-89. Jag fick 20.000 för den. Och då var den i hyfsat skick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Igår sålde jag en gammal Crescent 425 med en Penta 40 hk för 19.000,-

Samma annons fast med lägre pris i vintras resulterade i ett antal hånande mail, där innebörden var att jag var dum i huvudet och kunde lika gärna elda upp den....

Som svar på frågan så säger jag 25.000,-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...