trisberg 0 Postad 24 April , 2009 Har för avsikt att införskaffa bryggfendrar till 2 st bryggor. Fenderlängden torde bli totalt ca 6 meter, då jag kommer att lämna lite mellanrum mellan varje fender. (ca 3-4dm), alt ha hela längder. Vad föreslår ni för fendrar? Båten som kommer att ligga och guppa mot dom är en styrpulpet, längd ca 4,75m. Ska jag tänka på något speciellt? Tror mig förstå att det är olika material hos olika tillverkare te x. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw Postad 25 April , 2009 tja! Däck är det är som är matcho:D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 25 April , 2009 Det finns ju luftfyllda gummilistor, jag såg de på båtmässan. De spikas/ skruvas mot bryggan. Är det inte snyggare än fendrar? Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 25 April , 2009 ParmaFender ? http://www.parmafender.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 25 April , 2009 Precis :-) Jag tyckte att det se mycket nyggare ut än fendrar. Så småningom skall jag skaffa de till min brygga. Jag fick ett visitkort av en trevlig norsk försäljare, som utlovade trevliga priser. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser