Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024
esod

Någon som tittat på Höga rodd 440sc?

Rekommendera Poster

Hej,

Är på G att skaffa en styrpulpetare och har snubblat över  www.hrboat.se  där det finns en modell som heter 440sc. Är det någon som har sett en i verkligheten eller provat en? Hur verkar de att vara? Kvalitet? Sjövärdighet?

Ska användas som badbåt och lite fiske varma sommardagar... vad tror ni?

Senast ändrad av esod | 24 april 2009 | 22:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är också intresserad av denna. Har en begränsad budget, kan denna funka med en 30Hk ny tvåtakt. Är ju ganska lätt båt, skulle bli en överkomlig peng för ett nytt ekipage.

Ngn som har ngn erfarenhet av båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ingen erfarenhet av just 440c. Men två bryggrannar har varsin HR 465 med 4-takt 50 hk som är årsmodell 2007 tror jag. Mitt intryck av båtarna är att byggkvalitet och sjöegenskaper verkar bra för pengen, Visst får man inte samma finnish och förfining som vissa dyrare märken men jag tycker ändå HR verkar prisvärda och mycket båt för en rätt liten peng

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå!
Jag är ägare av en HR 440sc och är sjukt nöjd med båten. Har en 40 hk Tohatsu tldi på den och går fantastiskt bra i vattnet, vansinnigt lättplanad. Mkt stabil vid hårda svängar och i blåsigt väder. Till skillnad från HR 465 så är skrovet mkt bättre utformat för bättre köregenskaper. Båten är lagom, inte för stor och inte för liten. Stora innermått för att vara så små yttermått. Perfekt för bad och fiske till rätt pengar. Bra med stuvutrymmen.
Det här med finnish förstår jag inte vad som skulle vara sämre på HR, det enda jag kan tänka mej är lite sämre finnish är väl i stuvutrymmena, och vem är där och kikar?

Köp helt klart en hr 440sc.

/Magnell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...