Carlos79 0 Postad 24 April , 2009 Jag har precis köpt en ny båt och undrar hur man kopplar in en oljetrycksmätare till en AQ170. I panelen så har förra ägaren nämligen satt en mätare men inte kopplat in den. Mätaren är från Volvo penta och visar 0-100kg per va det nu är för skala... Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wernskii 1 Postad 24 April , 2009 Hello.... På min sitter givaren framför oljefiltret på blocket från den går det en signal kabel som är kopplad på s på instrumentet. Sen är det bara plus å jord till instrumentet. Mvh.... M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlos79 0 Postad 24 April , 2009 Har du ett visar instrument kopplat så? Anledningen att jag frågar är för att han jag köpt båten av sa att det absolut inte fungerade... men oljetryckslampan fungerar. Kan det skilja sig på givare... eller är han ute och cyklar tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bayliner2556 0 Postad 24 April , 2009 Du kan inte ha samma givare om den inte är flerpolig till lampa och mätare troligtvis behöver du en givare ha de Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carlos79 0 Postad 24 April , 2009 Misstänkte det.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser